matsedel

Skrivit matsedel för hela veckan. Blir att testa en ny maträtt på tisdag. Mjölkfri fiskgratäng ska vi testa. Sen blir det bara lite "vanlig" mat som vi brukar ha. Men det är så otroligt skönt egentligen att ha matsedel så att man vet vad man ska laga istället för att bara stå där och inte veta och det blir något köpt i affären. Det blir också lite billigare att köra matsedel för att annars så springer man ju affären jämt och då slinker det alltid med något onödigt. Men som sagt nu är matsedeln skriven och den tänker jag följa denna vecka och jag hoppas att vi kan fortsätta så med. Men det första T sa va att hon skulle flytta hem ifrån. För inte tänkte hon bo kvar hemma när det ska serveras fisk en gång i veckan och andra nyttigheter.

Lilleman och jag tog även en liten promenad ikväll. Håller fortfarande på att bygga upp min kropp efter att jag "råkade" köra den i backen för några månader sedan. Så nu är det kortare promenader som gäller så att den får vänja sig igen. Målet är 6km till sommaren nästa år.

Lilleman somnade nästan direkt i sin egna säng ikväll när jag la honom och utan ett ljud så underbart. Innan hade vi suttit och lyssnat på en massa låtar och lärt oss lite tecken. Det är alltid så skönt varje gång han somnar utan några åsikter. Så nu är det bara T som ska i säng och hon är på g. Sen lär inte jag komma så långt efter. Är lite små seg och det finns då inget att se på tv denna kväll.

Hoppas alla har haft en bra dag med eller utan paket till far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0