magsjuka....

Lilleman sover här bredvid efter att ha fått bröstet ytterliggare en gång. T har gått och lagt sig i sin säng och vi två stora ligger här i sängen och gör inte så mycket mer än slösurfar. Dagen idag har då inte varit så mycket till dag. Som att vi denna vecka dragit på oss magsjuka eller något eller jag och T så blir det inte alltid som man tänkt sig. Jag som la mig redan tidigt i veckan är ju smittfri nu men T som la sig igår kvälls hon får allt stanna hemma ifrån allt denna helg. Gillas kanske inte helt utav henne men så är det. Minst 48 timmar vid vanlig kräksjuka och 72 timmar vid vinterkräksjukan. Så idag fick hon och J-E va hemma och jag och lilleman drog i väg på loppis. Inte världens bästa och roligaste loppis men köpte lite bebislego och något klädesplagg samt 4 helt nya nappar till lilleman. Vi har idag testat att mixa havregryn och gjort gröt till han på det. Det gick i med lite katrinplommonpuré. Har ju fått börja ge honom mat nu när jag varit magsjuk för att mjölken i brösten sinade rätt bra. Dock har det börjat återvända så han har idag inte fått så mycket mer än gröt och han har varit nöjd och glad för det. Har dock upptäckt att han nog inte tål den "mjölkfria"ersättningen då han har kräkts rätt stora mängder när jag har gett honom den så den har vi slutat med igen. Vi hann knappt börja med den. Vill ju inte göra lilleman sämre än vad han är med sin allergi eller misstänkta allergi. Imorgon är det farsdag hade planer på att gå i kyrkan i alva och T ville simma men nej det lär det inte bli utan vi lär nog mysa ner oss hemma istället. Så vi får väl se vad som sker imorgon hoppas på lite bättre väder så att vi kan få bort högen utanför fönstret till stora komposten. Annars blir det att städa i lägenheten där finns det ju alltid något att göra. NEj nu säger vi god natt ifrån sängen innan lilleman vaknar igen och vill ha mer mat ifrån andra bröstet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0