kräk å fast i våran borg....

ghaaaa ja denna kräksjuka eller vad det är gör mig helt slut. Ge mig kraft!!!!! Thuva insjuknade i tisdags. Hon startade dagen vid kvart över fem på morgonen med att kräkas och sedan fortsatte det så hela förmiddagen. Vid lunch va hon kräkfri men hade en sådan ångest över att få i sig vätska och annat i magen. Misstänker starkt att sommarens bravad sitter i. Hon frågade på förmiddagen efter en våg också. vem gör det när man har huvudet nere i en back liksom Till slut fick jag i thuva 1/4 dels rostmacka utan kanter nästan och lite vätska. igår va hon kräkfri hela dagen. fick i sig en halv rostmacka fram till kvällen då hon bad om att få kokt korv med bröd. detta åt hon och lite vätska. Allt frid å fröjd trodde vi. Men tji fick vi. jag hade sett fram emot att slippa ut ifrån karantänen idag vid lunch men nej då. Vi börjar dagen med att kräkas ner hela madrass å golv m.m så 3 maskiner tvätt vart det.Nu är vi tillbaka på ruta ett med ont i magen, illa mående och en massa ångest. Ringde 1177 och dom sa att det är inte vinterkräksjukan utan en annan kräksjuka men nu ska det bara gå bättre och bättre. tack tack... ja sen är hon ju faktiskt 9år så hon borde veta att man måste dricka när man är kräksjuk och att man behöver även få sig lite mat. dock lätt mat för magen. det är inget man kan hoppa över. utan det vet man faktiskt när man är så gammal annars så är det bara att förklara. försökte förklara sommarens bravader osv och att jag har försökt här med tvång. muta, våld tjat, med läsk, saft, vatten, smaksatt vatten osv. nej det jag ska ge är vätskeersättning. men där säger jag nej. ska vi förstöra ännu flera vätskor med detta så att vi har ännu mindre att ge henne när hon blir sjuk. tror inte det va. men ge henne chips det är bra ska du se säger han. ja.... men till en som har ångest att bara få i sig lite vatten i munnen.. snälla jag vill liksom ha hjälp. jag går på knäna. hur länge ska man som förälder orka. jag får inte gå på toa, hänga tvätt, osv utan att hon vet om vart jag är och kan se henne eller så. varje steg jag tar måste hon ha reda på i fall i fall hon måste kräkas. jag är helt slut. men skönt att det är bra torkväder ute så att tvätten torkar bra. bara tråkigt att den inte tvättar och hänger automatiskt bara. utan att den behöver ha hjälp med det. nu väntar jag på att barnmot. ska ringa för jag känner att jag behöver få hjälp om inte annat hur jag ska göra för att slippa droppet. det kan inte va bra att bara kissa en gång på en hel dag. å ja jag vet att hon är dålig i både mat och dryck när hon är frisk. å ja jag har testat glass, isbitar osv. jag har testat allt. sugrör, spruta, mugg, glas favorit glas, muta ja allt känns det som varför tror dom inte på mig utan säger att jag bara ska va hårdare. men fy vi kan ju byta säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0