bröd och sol!

Ja just det jag skulle ju skriva om brödet jag bakade för några dagar sedan eller det är kanske helt enkelt en vecka sedan. Ja det va riktigt gott faktiskt dock va det bara jag som tyckte det så nu ha rdet tyvärr fått sig en annan färg än vad det va innan. men tänkte att jag skulle kasta in en till i ugnen idag och sedan skära den i bitar och frysa in istället och bara ta upp när jag är brödsugen. För mig räcker det med detta bröd att ta en brödbit utav det sedan är jag "mätt" Så med detta bröd så hoppas jag att jag inte ska känna samma sug som jag annars gör. eller sug gör jag ändå. men nu ska jag försöka ta mitt liv tillbaka till ett liv som jag vill leva även om min kropp fortfarande är öm och strular. Jag måste sköta min motion bättre för att kunna göra något åt min vikt. å jag vet att det fungerar med den maten jag äter idag och motion så kan jag gå ner lite men så fort jag fuskar eller smiter ifrån motionen för många dagar så blir det bakslag. men detta ska det bli ändring på nu. Ska få in motionen som en vana och inte en måste grej som jag känner som en jobbig sak. å det är inte det att jag itne gillar att va ute och gå utan jag tycker att det är jätte skönt att va ute och gå och lyssna på högmusik i öronen. Men som sagt jag måste bli bättre på det. Och jag tror att nu när våren är på väg att det gör det lite lättare faktiskt att komma ut även på kvällarna om jag har haft det fullt upp på dagarna. Igår gick jag så pass fort att jag va helt slut när jag kom hem och jätte varm men ack så skönt det va. Ja slut gnabbat om mig. T: Ja hon är åter i skolan och trivs med det. Hon har nu börjat med simning. Varit på två träning än så länge men älskar verkligen det. Så i tisdags när hon slöt tidigt och inget fritids så va vi iväg på badet och oj vad hon simmade. Dom har oftast alltid en bana uppe på badet så den som vill simma lite fortare kan va i den. Å där va hon och simmade och tränade på sina nya simgrejer som hon hade lärt sig på första träningen. Så nu är simhallen vårat andra hem tills dom stänger för en större renovering. Men då får det nog bli roma någon dag så att hon kan få fortsätta simma. Å hon har börjat äta nu när hon badar så mycket riktigt roligt att se. SÅ dippen i maten vart inte så lång som skönt är. Hon längtar även till nästa helg då hon ska ¨åka med min sin mommo till fastlandet och träffa sin faster och kusin. Helgen efter eller redan på torsdagen far vi ju till dalarna å det längar hon till också att få träffa sin "kusin" B. Hans påskägg är redan fullpackad. Ja nu skiner solen det har varit några riktigt fina dagar här på ön nu. Riktigt härligt vårväder. Så jag hoppas att J-E kan hjälpa mig att få ut min trädgårdssoffa så att jag kan sitta ute på baksidan och njuta utav solen på dagarna. Tänkte också ge mig på att plantera lite tomater. hoppas att det kan bli något har även köpt hem två andra frösorter och minidrivhus som jag ska plantera i när jag har fått hjälp att bära säcken till baksidan utav lägenheten. hoppas att få hjälp med det ikväll så att jag och T kan börja plantera i helgen. J-E har helgläsning så vi ska roa oss själva imorgon. Ska även köra lillasyster till hennes aaggiltiy hon ska dit både lördag och söndag och det är tidigt. nej nu är det snart dags att dra igång grill å allt.... ha det bra tjing tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0