vilken dag....

idag har det varit en dag som har gått i ett nästan hela tiden. telefonen har gått varm kan jag säga. Fick tag i personen jag kände att jag va tvungen att få tag i. Så det känns skönt. Får se vad som kommer nu då å vad dom kommer fram till tillslut. men det känns skönt att jag har kontaktat denna person så att jag/vi kan få hjälp med beslutet. Men med detta samtal så kom det ju mera som jag va tvungen att fixa men det är också gjort. hoppas att jag snart får ett brev å vi åter igen får bollen i rullning och hoppas att det blir det bästa utav det hela till slut. Va även vid doktorn. Ja jag lät ju inte lika tät som jag brukar enligt henne så jag kanske har fått min astmamedicin att fungera bra nu när jag medicinerar mig själv utan läkares restruktioner. Men det onda i lungorna är virus, lika så halsen, Det i öronen är att trummhinnan inte riktigt vill röra på sig men det skulle gå över om någon vecka med rinixin. så ja lite tabletter till å låta kroppen komma i fas så finns chansen att jag inte drar på mig en massa virus hela tiden. Ja som sagt resten utav tiden har jag mest suttit i telefon, plockat lite å bakat. Jag har bakat minicupcakes som är både mjölk och glutenfria så dom ska testas å se om det är något att ha iframtiden på kalas. T ligger nu i badet för att bli ren till skoldagen imorgon. Själv har jag fullfart även imorgon har sjukgymnastik med mig själv då min sjukgymnast inte är där imorgon. Å sedan är det vardagskunskap innan jag ska till facket. Men undrar vad jag å facket ska hitta på. För jag pratade nämligen med FK idag. å det den personen sa att så länge det står att det inte går att bedömma min framtid så är det inte en arbetsskada jag har råkat utför för då är det fortfarande under utredning om det är så att ajg kommer tillbaka till arbetet eller inte. Så det spelar ingen roll att det va en bilolycka i JOBBETS BIL, PÅ arbetstid, MELLAN brukare å lokal. Nej utan allt hänger på ett jäkla kryss som ska va i ett år för att jag ska få den klassad som arbetsskada. Sjukt= JA verkligen. SOm min handläggare som handlägger rätten till pengar så sa hon att det kan ju inte bli mer tydligt än vad mitt fall är. men nej jag måste ha en prognos som säger att jag ska va borta ifrån arbetet i minst 1år och mista 15% av inkomsten och då gemför dom min lön men emot hela sveriges rikes jobb. Krångligt? ja verkligen. Men men man kan tydligen ansöka om livräntan hur många gånger som helst enligt personen jag pratade med i dag. men men vi får se vad jag å facket pratar å diskuterar imorgon eftermiddag. hoppas att jag har orken å att det inte blir för tätt på vardagskunskapen som att en utav dom som är med brukar röka hur mycket som helst innan vi börjar så hon brukar luka mindre bra för mina lungor. så vi får väl se hur det blir. men luktar det för mycket så får jag väl gå där ifrån eller något. För jag tänker inte offra både mina lungor å kropp som får en massa stryk om det blir för doftigt. Nej dags att kolla lillan i badet vad hon gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0