vilken dag.

ja som sagt så började dagen inte bra för mig som att jag glömde både papper å kort. men allt fixade sig tillslut. Vart bjuden på mat å handeln vart betald å hemkörd utan J-E istället. Papprena klarade vi oss utan vi fixade det ändå tack vare internet. Å då hittade vi tre viktiga meningar som jag nu ska kolla upp vad som gäller. Har även lagt ett brev på lådan ang min arbetsskada. Måste ta mig tid att ringa FK imorgon å kolla upp några saker. Får väl ta med mig nummret till mommo så att jag kan sy mina gardiner å få samtalet till Fk gjort på samma gång kanske. För är det så att dessa tre meningar stämmer så hamnar allt runt olyckan i ett annat fokus. Men som sagt jag vet inget ännu men måste kolla imorgon innan jag grubblar iväg för långt. Men ska ju först till tandläkaren imorgon så jag hoppas verkligen att jag kan tala när jag går därifrån. Man vet ju aldrig vad dom hittar på. Kanske borrar utan bedövning eller bedövar hela min mun. hm.. men jag ska ju bara ta bort "lite" tandsten. Men fy börjar redan bli kallsvettig att jag ska dit. fy men måste ju.... T när vi åkte hem ifrån frun å bonden ikväll: Mamma jag tycker faktiskt att du är riktigt löjlig just nu. Jag: varför är jag löjlig?! T: Ja du är rädd för att gå till tandläkaren tänk på mig som har gått där jätte ofta med gammelmommo. Inte har jag klagat över att gå dit? Jag: Nej det har du inte. Men jag tycker att du är jätte duktig men jag är rädd för tandläkaren. T: Nej mamma du vet att dom inte är farliga, jag har ju haft både, Kerstin, Lena, Erik å sen är det ju två till som jag inte kommer ihåg just nu men den ena är bara hjälpreda. Erik pratar lite konstigt men (skånska om jag minns rätt) men Kerstin är jätte bra. Så löjla dig inte utan gå nu till tandläkaren å visa att du är min mamma å inte en bebis. Å du mamma nästa gång jag ska till tandläkaren så är det lika bra att gammelmommo följer med så slipper jag ha en löjlig mamma med mig en gång till. Å det är väl snart jag ska dit. Jag saknar tandläkaren. vill ju kolla mina tänder. Jag: ja ja... jag får väl gå till tandläkaren imorgon då å lova att stanna kvar tills dom är klara. T: Ja å jag hoppas att jag snart får tandställning snart så att jag får gå till tandläkaren jätte ofta. För nu har dom glömt bort mig har ju inte varit vid dom på jääääätte länge (augusti eller något) . Tur att T inte är en löjlig tjej som inte vågar gå till tandläkaren tanke på hennes allergi som har gjort att kalken har försvunnit ifrån tänderna så dom är jätte sköra. Imorgon blir det skolan för T å J-E å själv ska jag som sagt först till tandläkaren å sedan har jag möte på banken med delar utav styrelsen. SEdan blir det till mommo en sväng har inte träffat hennes sedan juldagen eller något. På kvällen är det styrelsemöte igen. SÅ jag vet vad jag har att göra även om jag är hemma å sjukskriven. Nej strax dags för sängen så att jag orkar upp imorgon. VA väldigt trögt när klockan ringde idag kan jag säga, Å imorgon måste vi va klara till halv åtta som att T ska med skolbusssen till skolan. Nej nu säger vi God natt å sov gott! det är vad jag tänker göra om jag nu kan somna för att vi har eldat ikväll för att jag va så frusen men det räckte med en liten brasa för att värmen skulle stiga ifrån noll till hundra en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0