städ å fika mys!

Oj vad vi har hunnit mycket idag våran lilla familj. Alla i familjen tog sovmorgon till klockan va nästan nio. Sedan tog vi en mysig frukost med bakeoff bröd å varmchoklad med grädde. Ja jag vet fy ska ju inte dricka sådant men ett litet undantag ifrån min vanliga frukost när vi ändå hade uppvispad grädde. Efter frukosten började vi att plocka bort all jul å städa. T ringde till gammelmommo å mommo för att bjuda på fika. Så vi storstädade hela lägenheten allihopa. Dammade å satte upp nya gardiner på de ställen som behövde nya gardiner. Oj vad fint vi fick det hemma sen. Byta lampor i fönstrena har vi också gjort så nu har vi inte mycket jul kvar. Vi hade som sagt fika gäster idag. En riktigt mysig fika vart det. I nästan två timmar satt vi i köket å bara hade en lugn å mysig fika stund. Å jag kunde se att kakorna jag har gjort dom med gluten å mjölkfria klarade av frysningen också om det inte blir för länge. Så dessa kakor ska jag ta å fixa till thuvas födelsedag. Så börjar jag snart att baka så kan jag ta allt i min takt å kroppen slipper få så mycket skit. Å på talan om kroppen så testade jag att dammsuga idag men nja det kändes då inte så bra i axlar å över nacke å skuldra. Så detta får va ett tag. Men det har ju blivit mycket träning denna vecka. har ont efter träningen igår å osteopaten i torsdags så det är svårt att veta vad som är vad också. men det återstår att se. Vi får se vad som händer mer idag. Vi känner oss rätt nöjda tror jag. J-E har satt upp våra brandvarnare dom har legat i mitt förråd eller i ett skåp sedan jag flyttade hit nästan. moffa skulle sätta upp dom flera gånger men det har aldrig blivit av men idag så vart det så. Skönt att dom väl kom upp man kan ju aldrig veta när dom behövs. Å förhoppningsvis så behövs dom aldrig. Idag har vi haft en bra dag endast ett skrik/utbrott å det va när rummet skulle städas men efter 5min så va det lugnt å rummet är städat. JAG har bestämt att vi skall plocka bort alla T:s dockor å grejer till det sen när det blir lite varmare ute så att vi kan plocka i ordning både i lekstugan men även ställa upp vagnar å annat på loftet ute i förrådet. Detta för att T inte leker med sina saker längre hon blir ju bara äldre å äldre å använder dessa saker mindre å mindre. Det sker bara ibland när hon leker med någon kompis men annars så står allt bara å tar plats. Bättre att plocka bort så hon får bättre plats att förvara sina andra saker på. Men vi har inte samma åsikt riktigt ännu så vi får se när detta sker. just nu sitter jag i soffan å bara begrundar mitt fina tvrumm å ännu finare kommer det att bli snart när våra nya fina tapeter kommer upp. Då blir det mer vårat även om det inte är fel på tapeten som sitter upp just nu men det känns ändå skönt att få eget. när vi har tapetserat tvrummet å vårat sovrum så har jag bytt i alla rum. Å i T:s rum så är det faktiskt bytt två gånger. Så det känns skönt då är det mitt/vårt eget å våra egna val å ingen annans färgval. Skönt när man äger lägenheten så att man inte behöver tapetsera om när man flyttar. För flytta kommer vi göra men frågan är bara när å vi har inge brottom ännu så vi väntar bara på vårat slott å pengar till det. nej ska bara ta å njuta utav lugnet i våran lägenhet!

Kommentarer
Postat av: monica

tack för fikat. så fint ni hade det plötsligt ser jag att jag behöver orka mer men det får bli en annan dag

2012-01-14 @ 17:17:05
URL: http://carnau.blogg.se/
Postat av: eriksson/olsson

Tack själva! Tack för kommentaren om våran städning! det värmer. Ja idag har vi det riktigt tipp topp det känns å skönt. Mår så mycket bättre när det är fint egentligen. Men idag har vi verkligen hjälpts åt allihop! Även om det tog en stund innan thuva kom å hjälpte till att städa sitt rum men tillslut så vart även det städat. Vi har rensat mycket å kört iväg det vi inte behöver å försöker sortera bort å skänka/sälja iväg det som går att använda. Bara alla skåp å förråd som behöver få sig en genomgång till. Tycker det är lite svårt att skiljas ifrån allt men det är så mycket lättare att städa när det är mindre med grejer. Å när vi hjälps åt allihopa för att få det städat. Alla gör efter sin förmåga. DEt skulle bara ibland behövas göras oftare. men som vi bjöd er på fika idag så fick vi en morot till att göra klart för det kunde ju inte halvklart å vips så gick det lätt å fort. Vårat är ju lite mer lätt rott än erat å sen är du ju oftasat själv som får ro runt det å sen alla djur. vi har ju inga djur som hårar ner eller drar in en massa. sen jobbar du å hjälper oss andra jätte mycket så tiden finns inte alltid. hoppas att förkylningen lättar snart ifrån dig så att du får tillbaka lite ork! kram

2012-01-14 @ 17:31:09
URL: http://gutehjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0