onsdag!

Ja som vanligt har det varit full fart i mitt liv idag eller vårat liv. Två av tre har varit i skolan å jag själv har fart runt i visby å gjort en massa saker å inget alls. Jag började dagen med två alvedon. Ja alvedon har då blivit min bästa vän dom senaste dagarna men bara att äta å må bra. Iväg å lämna T i skolan å själv for jag till biblioteket i stan för att lämna böcker men det gick ju inte som jag ville. men som tur fick jag hjälp utav Vanja fastän biblioteket va "stängt" endast självbetjäning fram till tio va det å jag va ju där strax efter nio. Påvägen upp till öster så ringde BUP så imorgon bär det av in dit för att prata. Hoppas att får bra hjälp där ifrån. Jag hann med en fika på waynes i stan också med en pappa ifrån ensamståendeföräldrar. Riktigt trevligt va det. Sen for jag iväg för att hämta å betala mitt broderi som jag hade sagt att jag ville köpa. RAka vägen ner till hud sen för att kolla igenom huden. Ja svaret vart att jag har fått alla mina prickar i ansiktet å på bröstet pga att jag använder kortisonsalva å jag måste använda denna salva för att jag har eksem i håret i ögonbrynen. Ja en biverkning utav en stressad kropp. men men utslagen är bra idag å jag vet vad jag ska göra nästa gång jag får dom så nu kör vi. Efter hud skulle jag ge mig ut på leta hus jakt. Ja det gick bra jag kom rätt på en gång. tänk vad bra man kan hitta ibland med en liten kort beskrivning. Det vart att betala en soda stream begagnad så nu får vi se hur mycket den andvänds å så. Nu blir det inge köpe läsk på ett tag. dock ska det inte bli läsk dagligen ändå utan på tisdag ska jag till dietisten å då börjar vi vårat nya liv. JAg har även varit i färgaffären där inhandlade jag målartvätt, listfärg å pensel så snart ska det tvättas å målas lister. det ska även spacklas osv i vårat sovrum å tvrum vi får se när vi är klara å redo för tapetsera. men skulle vilja göra det snart men som sagt vi måste göra en massa grundarbete först å frågan är om man ska börja med tvrummet nu innan lillan fyller år eller efter. hm vi får se vad vi har tid å ork till. å innan vi har gjort klart allt underarbete så är det ingen idé att fråga mamma om hjälp. men men vi får se när allt blir gjort. Å idag fick jag ingen luchkompis så jag fick ta en korv på ica maxi när jag handlade. Väl hemma igen så va jag så trött så jag satte mig och bara tog det lugnt å sedan började jag brodera. Å vad skoj det va. kunde knappt slita mig när det va dags för att laga mat osv. men nu har jag lagt undan det för ikväll för jag känner att kroppen behöver vila. Sen har jag även ringt MVC idag. Fick en tid på fredag men den har hon redan ringt å ändrat men bara till en tidigare tid så det får gå. Skrev det på FB idag å ja jag tror att många trodde att vi skulle ha barn men nej så är det inte. bara lite piller för att inte få barn. Men jag fick inget nytt recept ´förrän jag hade haft ett besök. Men det tycker jag är bra att dom går igenom å så. Hade ju högt blodtryck när jag väntade T så det är väl bra att dom kollar upp det. Så på fredag blir det ett besök dit. Å ja jag vet vad jag har att göra. jag som trodde att jag kunde få en lugn dag imorgon å bara va för mig själv å samla krafter men nej då så vart det inte som sagt. Men jag vill T:s bästa så det är bra att vi får tid på så kortvarsel. T ska även fotas på söndag för celiakiförbundets tidning. Hon ska medverka i en grej som heter: Att leva med komjölksproteinallergi. Å vad stolt hon är. Hon är snart lika känd som sin morbror säger hon. SÅ på söndag ska det lagas tacos med vaniljsås å sedan blir det bad i roma så att fotografen kan fota. Sen får vi se när det kommer ut. Jätte kul tycker T. Så nu vet vi vad vi ska göra på söndag. På lördag blir det nog en hemma dag med lugn å ro å lite pyssel. T lär nog inte vilja bara att va utan hon tjatar ju om att baka beskvier så vi får väl se om jag orkar göra det eller inte. men som att J-E å T är hemma så kanske vi kan hjälpas åt att gör dessa så att vi blir klara med dem. men men vi får se. Imorgon är det en ny dag å nya utmaningar. Den första utmaningen för mig blir att ta mig upp ur sängen. Hade tänkt att mamma skulle hämta lillan imorgon men hon skulle på samtal med chefen så jag får klara det själv. Får se om jag orkar upp å lämna henne vid bussen eller om jag kör henne till skolan imorgon med. nej nu ska jag kolla vad det går för bio på söndag sen blir det kvällsbestyr å sedan säng. tjing tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0