fredagen den 13

oj denna dag har det varit fullt upp fast ändå inte känns det som. Råkade somna om i sängen efter att jag lämnade thuva vid bussen. DEt va riktigt skönt men klockan sprang ju iväg rätt långt om man säger så. In till grannen för att hämta pärmarna som jag ska "vakta" denna vecka då dom ska iväg på resa. Ja sen va ju klockan jätte mycket. Vi va tvugna att åka. En sväng införbi skroten skulle vi. Men det va för kallt ute för att fixa det där tyckte han så vi fick fara vidare. Bestämde att J-E skulle försöka fixa det själv. Så jag fick köra lite sjukgymnastik å J-E fick fixa bilen. Å allt gick bra. Så nu har vi en fungerande baklucka igen så just nu tror jag allt funkar på min bil. peppar peppar. Rätt kul på sjukgymnastiken idag faktiskt. Min kordinator tränar tillsammans med mig just nu så vi har mycket att prata om när vi är "lika". Hon hjälper mig å jag hjäler henne med tips. Ja rättvist helt enkelt. Idag fick jag träna mina armar i vattnet igen. Å aj aj aj va det känns i mina överarmar ikväll men men träna träna för att bli bättre. har lite träningsvärk i skinkorna undrar om det beror på att jag fick spänna dom en massa å sedan behandlingen igår. Ikväll har det även kommit en massa snö. å det blåser som tusan ute. klass 2 varning över ön är det tydligen 2dm snö varnar dom för. oj oj.. tur att jag bara ska va imorgon då å har inga måsten att göra ute. vi funderar om vi ska börja plocka bort julen lite hemma. byta vissa gardiner å fixa å så tänker vi inte göra då vi ska måla å tapetsera om i både sovrum å tvrum. Funderar om det inte är dags snart att köpa lite grundfärg å börja så att vi kommer igång. men ska vi börja i sovrummet eller i tvrummet. hm..... det tåls att tänka på. men kul ska det bli. T ligger i sin säng å ska sova. hoppas att hon redan gör det har inte hört eller sett något sedan hon gick i säng strax efter åtta. Försöker hålla samma tid nu under helgerna om vi inte är iväg för att få in samma rutiner varje dag. Har funderingar på att köra ett väldigt fyrkantigt liv nu ett tag för att se om det underlättar våran vardag. Vill slippa så många utbrott å diskutioner som möjligt. Jag tror att vi alla behöver lite fyrkantigt liv just nu där vi alla vet vad som ska göras när. vart, hur. Tänkte på måndag när jag är själv hemma så ska jag göra ett schema som vi kan sätta upp om det går som jag har tänkt alltså. Ett schema där det står när det är mat, tv, läxor, dator, städning osv. Undrar om ett fyrkantigt liv kan underlätta för våran familj. Borde också ta tag i det där med matlsedel igen. det är ett bra tag sedan vi hade det men ack va det underlättade mycket. man visste precis vad man skulle ha. ingen behövde tänka samma dag. Man behövde aldrig få det där svaret jag vet inte. utan vi kunde se på listan så den som kom först hem kunde börja, man planerade på ett helt annat sätt tror även att ekonomin vart bättre utav det för då slipper man springa i affären var å varannan dag. hm får försöka skapa även det i fortsättningen. nej strax dags att sova! trött även om jag fick sova 2 timmar till dag. men så är det. så tråkigt väder ute så det gör ju att man tappar lite ork. fast idag innan snön kom så va det faktiskt fint. får se vad det är för väder imorgon kanske kan gå ut lite å få lite friskluft. Nej puss å god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0