fotografering + bio

oj idag va det dagen D. Det va dags för T:s stora fotografering. Oj oj oj vad spännd hon va. Upp strax efter klockan åtta eller närmare halv nio va den väl kanske när jag väl kom upp men två andra va nog uppe före mig idag. Är lite morgon seg då mitt huvud värker när jag vaknar men lite tabletter så är jag på g igen. Det skulle dammsugas, städas rum, vika tvätt, ätas frukost plocka bort frukost osv innan fotografen skulle dyka upp. Ja vi hann allt innan hon kom. Det fotades tacos med vaniljsås. oj oj oj vad många bilder det vart på T. det skulle fotas när hon klädde på sig och när hon va ute. Å ja idag snöade som typiskt va eller slaskade ifrån skyn då det låg runt nollan men T va duktig där ute i snön. Iväg till Roma badet för att fota. Dock inget vidare väglag å dessa hästtransporter som ville ut å köra i detta slaskväder som rådde då vi skulle köra. I sakta mak å icke omkörningsbara va dessa idag. men men vi kom fram till badet å där fotade hon i nästan 1½ timme. Oj vilka kort. Lite avis på denna kamera kan jag säga. hoppas att vi kanske kan få något utav korten. Fick se flera styckna å dom va skit bra. Dock va det lite svårt att fota då det va motionssim i roma. å ack va folk det va. men fick hade ju fått dispans osv så T fick hoppa ifrån trampolinen fastän det egentligen va lugn simning som gällde på badet egentligen. Roma är inte så stort men T tycker att det är roligt att bada där då dom har trampolin som man kan hoppa ifrån å vattnet gör inte lika ont i ögonen. Vi tackade å sa hejdå till fotografen å sedan gick vi upp å duschade. Efter badet beslöt vi oss för att åka till stan för att gå på bio. Men först lite mat på sibylla ja dom måste nog va den enda snabbrestaurang som inte sänkt priset på maten efter nyår dom har snarare höjt priset. men men godare en mc donalds. Vi tog en repa införbi åhlens också. Där vart det inköpt ett par kuddar till kökssoffan i köket, lite bordstabletter som jag just nu använder som bordsdukar men vill man göra en fin dukning kan man använda fler. Det va halva priset utav rea priset så det vart inte så dyrt. Köpte även hårfärg eller toning eller vad man ska kalla det sitter i 6 veckor eller något. det kostade mindre än 40kr. det "råkad" även komma med ett par "mysetofflor" till mig. hoppas att dom ska hålla mina fötter varma på kvällarna å nätterna. Vet inte vad det har blivit för fel i systemet med mina fötter. jag kan va jätte varm i hela kroppen med fötterna är iskalla. Men jag hatar att gå med strumpor inne i vår lägenhet men det spelar egentligen ingen roll för att jag har lika kalla fötter om jag har strumpor på eller inte. nu får se hur dessa mjuka tofflor funkar. dock är det egentligen jultofflor men vad gör det om att man går med röda rutiga tofflor just nu. just det inte ett skvatt. Vi såg Stig-Helmer på bion. först va T lite små tjurig men jag beslöt mig för att inte bry mig om det utan hon fick lov att va det om hon ville. Tror att all spänning hade gått ur kroppen för fotograferingen å detta gjorde att hon då vart trött. Men vi såg bion utan att somna T tyckte det va bra men inte om du frågar henne utan då va den jätte dålig. Men hon skrattade å kommenterade den rätt bra. Sen va det dags att köra hem å ja jag undrar varför folk som vill ligga i 30-40 på en 90 väg ja visst det är lite halt å lite snö på vägen men va f.n lite snabbare går det att köra. körde nog om 3 "farliga" fordon på vägen hem. Alltså sådana som kör försakta å inte borde va på vägen i detta väglag. Visst man ska köra förståndigt osv, men köra så sakta å helst ligga mitt i vägen eller gärna ett hjul på vardera sida utav sträcket så att man är riktigt säker på att man har lika långt till diket på båda sidorna.Men väl hemma så hade det kommit massvis med mer snö här hemma än i stan. Till å med så att plogen har gått här inne i området ikväll. Dock tog jag med mig lite feber hem ifrån stan å jag sägar bara INGA mer BASSILLER NU!!!!! det får va slut med dessa bassiller som vill hoppa på mig hela tiden. jag kommer ju aldrig att bli bra i kroppen om jag hela tiden ska gå å dra med en massa virus som stoppar min träning. jag hoppas verkligen att osteopaten kan hjälpa mig imorgon. hoppas också att min kropp pallar att träna imorgon att den inte blir för arg att jag tänker göra det. får väl se vad som händer det finns ju en risk att Gunnar stoppar mig också. Nej strax ska jag gå å krypa ner i sängen brevid J-E som ligger där å tittar på film dock sa jag så igår med å då sprang klockan ifrån mig för jag ville bara broddera lite till å lite till å jag ska bara..... ja ja nej ni alla får ha en jätte härlig natt så hoppas vi på en bättre morgon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0