dietist å kakbak

Idag har jag varit vid dietisten. Å det gick bra. dock va hon först nästan 10min försenad å sen när hon väl kom ut då va hon tvungen att gå å ta något att dricka för hon va så förkyld å sen gå på toa så tillsist va hon 20min sen till min tid. Men men jag hade inga problem med det. Vi gick lite kort igen om mitt liv vad jag gör å inte gör. Hur jag äter och inte äter. Jag vill ju inte att detta ska drabba T så därför har jag bett om hjälp. Planen nu är att äta en bra frukost men inte för mycket. Dricka en kopp te eller ett glas vatten på förmiddagen. äta lunch men ingen potatis, ris, pasta utan då ska man ta en eller två grova mackor till köttet/fisken/ägget å sedan fylla ut med en massa grönsaker helst frysta. Sen ska man tänka att man snart ska äta igen så man ska inte äta så mycket utav maten. På eftermiddagen kan man ta en kopp te, ett glas vatten eller en skorpa. Till kvällsmat så äter man som vanligt men utan att T märker det så minskar man på pastan, riset eller potatisen å ökar på min grönsaker istället. efter maten om man blir sugan så kan man ta ett glas vatten. Sen får man lov att gå på kalas å fest å så utan att behöva tänka på sötsakerna men man kan tänka på när det serveras mat att man tar så lite som möjligt utav pasta, ris å potatis. vi hoppas nu att detta kan gå bra. Jag vill å känner mig motiverad så jag tror att det ska gå bra. ska även få inte lite mer motion även om min kropp behöver vila dessa timmar å dagar jag är "ledig" men en liten promenad kan man allt gå en ändå för friskluft behöver vi alla. Så nu hoppas jag att det kommer att gå bra. Fick en ny tid om tre veckor. suck bara för att jag är så fullbokad därför drog det ut så länge på tiden. men hon skulle höra av sig om det kom någon annan tid tidigare som jag inte va fullbokad på. Men nu kör vi emot nya tider. Börjar bra då T å jag bakar biskvier till hennes kalas. Blir inte så många så det blir inget smakande utav dem i förväg kan jag säga. eller T ska få en sen när vi är klara. kommer dock inte doppa dom i choklad idag då jag vill kunna välja sen om T ska kunna äta dem eller inte. Hoppas att den sista plåten blir bra också har den i ugnen nu. sen ska dom bara svalna å sen läggas kräm på. har även blivit lite putt idag. Broderiet jag har köpt som en tjej börjat på den går åt skogen hon har ju inte följt beskrivningen å detta gör att nu när jag börjar bli klar med ena sidan så stämmer det ju inte överrens alls. men men jag hittar på ett eget å hoppas att det går super ändå. nej sista plåten ska tittas till å dom andra ska läggas på plats å svalna. tjing tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0