byrå

Idag vart det lite sovmorgon för oss alla igen. Upp vid strax efter nio för att avnjuta en gemensam frukost. Klä å fixa sig innan T skulle lämnas vid sin mommo å J-E å jag skulle fara till stan för att köpa en byrå på en blocketannons. Oj vilken tvättbräda det va på vissa ställen på vägen värst va det i västergarn det drog å hoppade det rejält en bit. Sen blir jag så trött på folk som är ute och kör sina bilar fastän dom borde stanna hemma. Först va det en bil som körde vänstertrafik/ enkelriktat när vi skulle till mamma å den kunde alls gasa på när vi lämnade korsningen. sen när vi skulle hem ifrån stan så kom vi i fatt en bil som körde 60 och det va rätt bra väglag inte alls farligt halt utan det låg lite snö på vägen men helt körbart denna bil saktade gärna ner till mindre än 50 i dom stora kurverna som man lätt kunde ta i några högre hastigheter. Denna bil gillade också att ligga mitt ivägen så att ingen annan skulle få chansen att få lov att köra om. Nej för den tyckte det va livsfarligt att köra så den måste faktiskt ligga mitt ivägen å köra sakta. Å nu tror alla säkert att det är mycket äldre personer som körde dessa bilar. Men nej detta är personer i medelåldern. Börjar fundera om det är så att dom är så snåla att dom inte har råd att köpa kloka vinterdäck att det är därför dom kör som trafikfarliga sniglar. Nej är det så att du vill köra sakta okej det accepterar jag MEN kör då INTE mitt ivägen utan släpp för bi bilarna som vill om och underlätta kanske för alla stanna hemma. Men visst kände jag när jag skulle upp för lilla fröjelbacke påvägen upp till eksta att det va lite halt men det är det ju alltid där. man har ingen högre hastighet å sen uppförsbacke så antisladden gick in när man försökte gasa upp för backen men inge fara. Nu har byrån kommit in i vårat sovrum å jag tror det blir jätte bra. så nu är det strax dags att börja flytta kläder osv så att vi får någon ordning på sakerna. Känner att min överkropp strejekar lite idag. har känning utav armarna å nacken men men bara bit ihop å fortsätt så går det nog över. Nej dags att städa bland kläderna så att vi får iordning allt innan kvällen nu när resten utav lägenheten är så fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0