ett steg närmare till vardagen

så nu va dessa dagar med umgänge över för denna gång. Undrar när blir nästa. Dock inget jag kommer att lägga energi på just nu. Utan nu hoppas jag att det dröjer. sorry men jag gör det faktiskt tanke på att det bara ställer till det för oss. T bygger upp en fasad och vilja och en planering men sedan blir det liksom inte som hon har tänkt sig då umgänget alltid blir för kortat då pappan sover bort halva dagarna m.m. Tänk om han kunde komma helt själv utan tjej som förr så T kan få lov att vara med honom helt själv. Utan att en tjej drar i honom ska pussas, kramas, kladdas på osv. Jag har inget emot att han har skaffat tjej och inte ett dugg avis utan jag har mitt på det torra och tänker inte byta i det första. andra eller tredje taget utan jag älskar min sambo och är inte ett dugg svart sjuk. Men men.... som sagt detta är över nu och vi kan ta oss sakta tillbaka till vardagen igen. Om två veckor börjar skolan undrar vad tiden har tagit vägen. tyckte det va nyss som T fick sommarlov och åkte till dalarna men tydligen inte. Ja ja sommaren har varit bra. vi har varit på en kort semester tur och sedan bara njutit utav resten. Dom sista dagarna har det blivit bio och sena kvällar. Igår kvälls va vi till stan och gick på bio hela lilla familjen. Mysigt va det vi avslutade kvällen med att hälsa på J-E;s en gammal arbetskompis. Trevligt va det och fint där dom skulle bo hela veckan. J-E har idag gått in på sin sista vecka på ica. nästa vecka börjar han på solberga igen. Får se vad T och jag hittar på denna vecka. En tur minst till visby lär det bli då vi ska ta en fika med mammaskusin på stan sedan även kanske ta en titt på medeltidsveckan. Annars så får vi se vad vi ska hitta på. Idag är inte vädret det roligaste men det regnar inte så vi får se vad vi hittar på. Ska hjälpa pappa som kommer hem idag att flytta några kor. det blir att gå bakom dessa och bara se till att dom går på kärran utan att springa åt sidan. I lördags fick vi ta och flytta en ko hem till ladugården då denna hade blivit sjuk. Det gick super bra faktiskt. Fick höra att denna ko inte gillar gå i grimma men det va inga som helst problem i lördags. Det kan nog va för att hon va dålig men skönt ändå att det gick bra. T kom upp nu för en liten stund sedan skönt att hon har sovit ut. Just nu sitter hon i sitt sovrum och leker med barbie. hon va till sproge igår och lånade hem tre lådor med barbiegrejer så hela hennes golv är nu fyllt utav dessa grejer. själv ska jag också ta mig upp och äta lite känner jag. börjar bli hungrig. tjing tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0