en dag mindre på sommarlovet...

en dag närmare skolstart och en dag mindre utav sommarlovet. Oj vad tiden ibland rullar på.Snart ska min lilla tjej börja trean vart har tiden tagit vägen. Lillan har blivit storan hm... det måste ju betyda att jag börjar bli gamla. men som facket sa idag så va jag ju ung. för ung för detta öde som jag har råkat ut för. ja men vad gör man. ödet har inte alltid varit rättvist om man säger så. Idag har jag fortsätt med mitt projekt. Armarna har dock inte varit mina bästa kompisar idag. för igår fick jag rensa avloppet som inte va något vidare för armarna men vad gör man när man är ensam hemma och det svämmar över i slask och diskmaskin och sambo någon timme bort. ja man skiter i värken och kör på istället och detta gjorde jag så det lider jag för idag. men jag har ändå kunnat fortsätta med mitt projekt. halva är nu klart tror jag. får se när jag tar andra halvan. Hade även tänkt att åka till badet idag på hemse sagt å gjort det gjorde vi. Dock möttes vi utav en rödlapp på dörren. Rehab och badet stängt. FUCK!!! jag som ville träna bort min värk i mina armar och jag som ville träna så fruktansvärt mycket men vilken nit jag gick på. suck. när jag kom hem så står det på nätet att rehab är stängt fram till den 20aug. men va f.n det va ju stängt nyss. men tydligen ska taket lagas denna gång för inte kan man laga golv och tak under samma veckor?! nej det är gotlands kommun vi talar om. Ja ja borde istället ta en promenad men tappade suget på allt. men ska nog kanske ändå ge mig ut på en kort promenad och lyssna lite på musik innan jag å T ska äta lite mat. VArt också idag extremt sugen på saffrans pannkaka så det funderar jag starkt på att göra dock med fusk. har köpt färdig gröt som jag tänkte göra på. J-E jobbar låååång dag började 11:30 och jobbar sedan till 21:15 så T å jag får klara oss själva även ikväll. imorgon slutar han dock klockan två så vi får se vad vi hittar på. kanske en tur till staden och titta in medeltiden och även fika lite kanske. på torsdag har jag ett möte med facket så då ska jag in till klockan 15:00 och gå igenom alla mina papper. å det lär nog ta en tid om man säger så. J-E ska faktiskt spela match på kvällen på torsdag emot serieledarna så vi får väl se hur det går då. Mina dagliga uppgifter om att kolla kor och katter har minskat. kvar nu har jag endast katterna då korna har flyttat hem igen. Så ett mindre ansvar har jag nu. Ja annars har T å jag inte gjort något större idag. Hon har lekt med alla barbie och dansat och lekt ute m.m och jag har varit vid grannen och bokfört. Nej om man ska ta sig i kragen och gå den dära promenaden och sedan äta lite kvällsmat och ta ett bad i badkaret istället. ja det låter som en bra idé bara det att orken tryter men man vet ju faktiskt om att det blir så mycket bättre när man väl kommer ut. så ett två tre på det fjärde ska det ske på det femte smäller det och på det sjätte smä......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0