påskafton

ja idag är det påskafton 2012. Dagen har vi spenderat på kupolen och gjort av med pengar. Vi hittade rätt mycket. Både T å J-E fick med sig en massa fotbollsprodukter hem. T fick ett par skor, två par knickers, benskydd å någon sorts grej till att sätta fast benskydd/strumpa med i stället för tejp. Hon fick även en rosabadmössa och simglasögon. Simmössan va väl lättaste grejen att få henne att vilja ha värre med skorna kan jag säga. Tog lång tid innan vi fick henne att pröva men när hon gjorde det tillslut så vart det ett par grus/grässkor utan dobbar utan endast små grejer under sulan. Dom kostade 149kr så det va helt okej pris å inga snören heller utan det är karborreband så hon kan nu klä på sig dom själv. Det vart även nya benskydd med lite rosa på dom ska hon nu kunna ha ett bra tag i ella fall tills hon blir 150cm lång. Vart även lite köpt till mig två linnen å en tröja + väska. Allt hade vi 25% på så allt vart inte så dyrt till slut. sista gången vi va inne så skulle det ha kostat över 800kr men vi betalade 400 å lite till. Det är helt underbart med rabatter ibland så att man får ner priset. T hade även velat ha en ny baddräkt med den hon ville ha fanns inte i hennes storlek så vi får väl kolla på det i linköping istället. Den kommer att passa super med hennes nya badmössa. Hoppas att det kommer att finnas där bara. SEn vart det inte så mycket handlat utan vi gick mest runt och tittade i kupolen. Väl hemma vart det värma en paj ifrån frysen dock så vart den rätt torr. tror att skinkan har tagit en massa vätska och även att det inte blir så jätte bäst utan ost i en sådan paj som jag gjorde. men men det gick att äta. Annars har det inte gjorts så mycket här ikväll. T köpte ju även nya spel till sitt DS så det går för fullt eller den sista timmen har det gått för fullt. Innan tog hon å J-E ett bad med bubblor dock tog varmvattnet slut. Snart blir det sängen för oss. Imorgon har vi inga större planer utan får ta det som det kommer eller något. T har pratat om att hon vill åka till badet å bada hon har ju inte varit på ett bad sedan i måndags så tarmen drar väl kanske. Det pratas också om någon bio men om det blir imorgon eller på måndag är inte bestämt. Som sagt vi får se vad som sker. Dock blir det väl så att det blir en lugn dag. Kanske en promenad. Vi har ju peppar peppar inge snö här ännu. Såg på bilder ifrån ön så jag är rätt glad att vi inte är där. Upptäckte idag när vi gick mycket så fick jag mina jäkla prinskorvar till fingrar igen. fy fy men har köpt en grej som jag ska testa. hade velat ha typ stödstrumpor fast till fingrar, händer å armar istället för till fot å ben. men jag vet inte vart man får tag i det. Som sagt strax sängen för att vakna till en ny dag imorgon som inte är fulltecknad. så fritt fram att komma med förslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0